Ημερομηνία

Share:

Στη Βουλή (από την Κ. Αδάμου) το ζήτημα της αναγκαιότητας σύστασης οργανικών θέσεων Θεατρολόγων στα σχολεία

Σχετικά

Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου κατέθεσε στη Βουλή η Ανεξάρτητη Βουλευτής Κ. Αδάμου με θέμα:

“Απολύτως αναγκαία η σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η σταθερή σχέση εργασίας για τους Θεατρολόγους ΠΕ91.01”.

Στην ερώτησή της η κ. Αδάμου τόνισε στην αρμόδια Υπουργό Παιδείας ότι οι 850 θεατρολόγοι που εργάζονται όλα αυτά τα χρόνια στα σχολεία καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ότι είναι αδιανόητο να υπάρχουν περιστατικά θεατρολόγων που
συνταξιοδοτούνται όντας αναπληρωτές.

Ζήτησε κλείνοντας τη σύσταση οργανικών θέσεων θεατρολόγων και οι επερχόμενοι διορισμοί στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, να
γίνουν με βάση τα λειτουργικά κενά και τις πραγματικές ανάγκες στα σχολεία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Κωνσταντίνα Αδάμου

Ανεξάρτητη Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη, 19.03.2022


ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,
κ. Νίκη Κεραμέως


Θέμα: Απολύτως αναγκαία η σύσταση οργανικών θέσεων στην
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και η σταθερή σχέση
εργασίας για τους Θεατρολόγους ΠΕ91.01


Αξιότιμη κ. Υπουργέ,


Το Θέατρο, αδιαμφισβήτητα, προσφέρει πολλαπλά οφέλη στον άνθρωπο,
πόσω μάλλον στις μαθήτριες και στους μαθητές. Αποτελεί ίσως την πληρέστερη
μορφή τέχνης και η ενασχόληση με αυτό συνεισφέρει καταλυτικά στην
πνευματική και νοητική εξέλιξη και την καλλιέργεια του ενασχολούμενου.


Το θέατρο στην εκπαίδευση είναι απολύτως απαραίτητο για τα παιδιά και τους
εφήβους, καθώς τους βοηθάει στην πιο ευαίσθητή τους ηλικία, να
κοινωνικοποιηθούν, να γνωρίσουν τον εαυτό τους αλλά και να εκφραστούν.
Επίσης, η θεατρική αγωγή αποτελεί μεθοδολογικό εργαλείο στην καλλιέργεια
της ενσυναίσθησης, στοιχείο πολύ σπουδαίο για την πρόληψη της
μισαλλοδοξίας, της χρήσης βίας και του ρατσισμού που τόσο έχουν πληγώσει
την κοινωνία μας.

Σε αυτή την αποστολή καθοριστικό ρόλο παίζουν οι άνθρωποι του θέατρου, οι
θεατρολόγοι, που διαχρονικά βιώνουν άδικη μεταχείριση στα εργασιακά τους
δικαιώματα από κάθε κυβέρνηση, σε σχέση με το έργο που παράγουν. Για το
εν λόγω ζήτημα σας έθεσα την υπ’ αριθμ. 4260 ερώτηση κοινοβουλευτικού
ελέγχου κατά τη διάρκεια της περσινής σχολικής χρονιάς και συγκεκριμένα στις
17.02.2021, όμως, το ζήτημα παραμένει και ταλανίζει εκατοντάδες
εκπαιδευτικούς.


Πολλοί από αυτούς εργάζονται ως αναπληρωτές για πάνω από δέκα χρόνια
υπό καθεστώς αβεβαιότητας, χωρίς να γνωρίζουν αν θα επαναπροσληφθούν
την επόμενη σχολική χρονιά. Αποκορύφωμα της άδικης μεταχείρισής τους
αποτελεί η ανεργία στην οποία οδηγήθηκαν 200 θεατρολόγοι ΠΕ91.01, καθώς
δεν κλήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2021-2022.

Επειδή, οι 171 οργανικές θέσεις που συστήσατε κατά την κατανομή μόνιμων
διορισμών, παρόλο που αποτέλεσε θετική εξέλιξη, δεν έλυσε το πρόβλημα των
εργαζομένων του κλάδου.


Επειδή, οι 850 θεατρολόγοι που εργάζονται όλα αυτά τα χρόνια στα σχολεία
καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


Επειδή, υπάρχουν μαθητές που δε διδάσκονται το εν λόγω μάθημα, καθώς με
υπουργικές αποφάσεις μένουν ακάλυπτα κενά σε σχολεία.
Επειδή, είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχουν περιστατικά θεατρολόγων που
συνταξιοδοτούνται όντας αναπληρωτές.


Και επειδή, οι εργαζόμενοι του κλάδου δικαίως νιώθουν αδικημένοι από την
αντιμετώπιση του προβλήματος τους από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.


Ερωτάται η κ. Υπουργός:


1) Προτίθεστε να προβείτε στη σύσταση οργανικών θέσεων θεατρολόγων
ΠΕ91.01 και των λοιπών κοινών ειδικοτήτων;


2) Οι επερχόμενοι διορισμοί τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, θα
γίνουν με βάση τα λειτουργικά κενά και τις πραγματικές ανάγκες στα
σχολεία, τα οποία αποτυπώνονται στο myschool, διασφαλίζοντας την
ισοκατανομή και τις κατά αναλογία προσλήψεις στη βάση πραγματικών
αναγκών;

3) Υπάρχει σχέδιο για την κάλυψη των εν λόγω αναγκών τη νέα σχολική
χρονιά; Αν ναι, ποιο είναι αυτό;

Η ερωτώσα Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
(ανεξάρτητη)
Κωνσταντίνα Αδάμου