Η Κωνσταντίνα Αδάμου, ως ανεξάρτητη πλέον βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης, τοποθετείται στην Ολομέλεια του Ελληνικού Κοινοβουλίου, για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου, Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (28.07.2021)
Η ομιλία μου στη Βουλή για το νέο αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις”. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά βλέπουμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τάσσεται ενάντια στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας! Θεσμοθετεί ένα σκληρό – από πάνω προς τα κάτω- ιεραρχικό μοντέλο, το οποίο θα εκμηδενίζει τον εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος, παρά τα αντίθετα λεγόμενα από την κυβέρνηση, θα είναι ο τελευταίος που θα έχει λόγο για την εκπαιδευτική διαδικασία. Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο αναφέρεται σε αλλεπάλληλους ελέγχους των εκπαιδευτικών με το πρόσχημα μιας “αξιοκρατικής” αξιολόγησης. Πρόκειται όμως για μία στιγμιαία διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, βασισμένη σε απαρχαιωμένα και συντηρητικά πρότυπα και δεν αφορά σε μια ουσιαστική και οικο-συστημική αξιολόγηση του περιβάλλοντος όπου διεξάγεται η διαδικασία. Οι “τιμωρητικές” τροπολογίες του, βασίζονται σε απαρχαιωμένα και συντηρητικά πρότυπα και δεν έχουν να κάνουν σε καμία περίπτωση με μια αξιοκρατική αξιολόγηση που έχει στόχο την επαγγελματική εξέλιξη του εκάστοτε αξιολογούμενου. Επιπροσθέτως, η δυνατότητα επιλογής βιβλίου από την εκάστοτε σχολική μονάδα εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα της διδακτέας ύλης. Και βέβαια μπορούμε όλοι μας να φανταστούμε τι πρόκειται να γίνει από εδώ και στο εξής με τον χρόνο παράδοσης των βιβλίων στους μαθητές! Το «νέο σχολείο» που προσπαθεί να περάσει το Υπουργείο Παιδείας είναι ένα σχολείο που θα δημιουργήσει νέα προβλήματα και δεν έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα!