Ημερομηνία

Share:

Στη Βουλή η ανάγκη για θέσπιση οργανικών θέσεων για τον κλάδο των Θεατρολόγων

Σχετικά

«Πλέον, το Υπουργείο περνά σε μία έκδηλη, μη πολιτισμένη «εκπαιδευτική»
μεταρρύθμιση καταργώντας και από την Α’ Λυκείου τα καλλιτεχνικά μαθήματα,
ανάμεσά τους και τα «Στοιχεία Θεατρολογίας», γεγονός που υποβαθμίζει έτι
περεταίρω τόσο τον ίδιο τον κλάδο, όσο και τη δημόσια παιδεία εν συνόλω.

Τη στιγμή που άλλα, σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα θέτουν την Τέχνη ως βασικό
κορμό και άξονα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι Θεατρολόγοι έρχονται
αντιμέτωποι με αδικαιολόγητες «εξαφανίσεις» των κενών λίγο πριν την τοποθέτηση
των αναπληρωτών, άδικες και παράτυπες τοποθετήσεις, αποκλεισμούς από την
Ειδική Αγωγή αλλά και τη στρατηγική εκδίωξη των Τεχνών από τη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση.»

Θεσσαλονίκη, 17/02/2021


ΕΡΩΤΗΣΗ


Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα. Νίκη Κεραμέως


Θέμα: Ανάγκη για θέσπιση οργανικών θέσεων με ισοκατανομή, για τον κλάδο των
Θεατρολόγων


Αξιότιμη κα. Υπουργέ,


Είναι κοινή αντίληψη ότι η Θεατρική Αγωγή αποτελεί δυναμικό μέσο για την
ενεργοποίηση του ατόμου, την απελευθέρωση της φαντασίας του, την καλλιέργεια
της ψυχοκινητικής του έκφρασης και της κοινωνικοποίησής του. Η Θεατρική
Αγωγή ως αναπόσπαστο κομμάτι της παιδαγωγικής πρακτικής, αποτελεί
ταυτόχρονα και μέσο ψυχαγωγίας, ως μια “λυτρωτική” εμπειρία, όπως συμβαίνει σε
οποιαδήποτε μορφή παιχνιδιού. Οι θεατρολόγοι ανέκαθεν βρίσκονταν δίπλα στα
παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, στα παιδιά που μιλάνε διαφορετική γλώσσα,
πολλές φορές μέσα από εξωλεκτικές δραστηριότητες, στα παιδιά που έχουν
παράλληλη στήριξη, σε όλα τα παιδιά. Είναι σαφές ότι η καλλιτεχνική παιδεία
οφείλει να είναι προσβάσιμη σε όλους και ιδιαίτερα στους μαθητές όλων των
ηλικιών μέσα από το Δημόσιο Σχολείο.


Ωστόσο, είναι γνωστό ότι οι Θεατρολόγοι εργάζονται για πολλά χρόνια ως
αναπληρωτές – αναπληρώτριες, μετακινούμενοι – μετακινούμενες από περιοχή σε
περιοχή και από σχολείο σε σχολείο, σε συνθήκες που απέχουν μακράν από το
ιδανικό. Λόγω της κατάστασης αυτής, οι Θεατρολόγοι κάθε χρόνο απολύονται και
βρισκονται αντιμέτωποι με την εργασιακή αβεβαιότητα, ιδιαίτερα μετά και από την
πρόσφατη κατάργηση ωρών του μαθήματός τους από την Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού.
Πλέον, το Υπουργείο περνά σε μία έκδηλη, μη πολιτισμένη «εκπαιδευτική»
μεταρρύθμιση καταργώντας και από την Α’ Λυκείου τα καλλιτεχνικά μαθήματα,
ανάμεσά τους και τα «Στοιχεία Θεατρολογίας», γεγονός που υποβαθμίζει έτι
περεταίρω τόσο τον ίδιο τον κλάδο, όσο και τη δημόσια παιδεία εν συνόλω.

Τη στιγμή που άλλα, σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα θέτουν την Τέχνη ως βασικό
κορμό και άξονα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι Θεατρολόγοι έρχονται
αντιμέτωποι με αδικαιολόγητες «εξαφανίσεις» των κενών λίγο πριν την τοποθέτηση
των αναπληρωτών, άδικες και παράτυπες τοποθετήσεις, αποκλεισμούς από την
Ειδική Αγωγή αλλά και τη στρατηγική εκδίωξη των Τεχνών από τη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση.


Μετά από τα παραπάνω,

Επειδή οι μαθητές και οι μαθήτριες χρειάζονται σύγχρονη και καλλιτεχνική
μόρφωση και ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων τους, σε ένα Δημόσιο Σχολείο
στελεχωμένο σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες,


Επειδή είναι απαραίτητη η δημιουργία επαρκών οργανικών θέσεων, με
ισοκατανομή, για όλους τους κλάδους που τη στερούνται,


Ερωτάται η κα. Υπουργός:

  1. Σκοπεύετε να θεσπίσετε οργανικές θέσεις για εκπαιδευτικούς του κλάδου
    ΠΕ91;
  2. Σκοπεύετε να ισοκατανέμετε τις θέσεις στις αναμενόμενες προσλήψεις για
    όλους τους κλάδους, ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μην αδικηθεί από
    λοιπούς τρόπους κατανομής των οργανικών θέσεων;
  3. Προτίθεστε να νομοθετήσετε ώστε η διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής
    να γίνεται μόνο από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91, καθ’ ότι είναι ο
    μόνος επιστημονικά καταρτισμένος κλάδος για το σκοπό αυτό;

Η ερωτώσα Βουλευτής Β΄Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνα Αδάμου